فیلترهای هوای سیستم‌ گرمایش 

بسیاری از خانه‌ها، ادارات و کارخانه‌ها از سیستم‌های گرمایش مانند پکیج‌ها استفاده می‌کنند که وابسته به انرژی گاز هستند. این نوع انرژی، اگرچه در صنایع مختلف مفید است، اما از انرژی‌های غیرقابل تجدید است که ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد؛ به عنوان مثال، حوادثی چون گازگرفتگی و اصطلاح مرگ خاموش“. بنابراین، شناخت و آگاهی در مورد این سیستم‌ها برای هر شخصی که از این نوع انرژی استفاده می‌کند، حائز اهمیت است، حتی بدون نیاز به داشتن مهارت‌های فنی یا تخصصی در زمینه‌ی تاسیسات یا تعمیرات.

همانطور که می دانید گردش هوا در خانه‌تان توسط مشعل موتورخانه یا پکیج انجام می‌شود و با گردش هوا، ذرات گردوغبار و خاک می‌توانند بر روی فیلترهای هوای مشعل (در صورت وجود) و یا داخل تیغههای فن جمع شوند. اگر گرد و غبار بیش از حد جمع شود، ممکن است فیلتر هوا مسدود شود. این موضوع موجب می‌شود که موتورخانه یا پکیج بیشتر کار کند تا دما را حفظ کند. افزایش کارکرد موتورخانه یا پکیج منجر به مصرف بیشتر گاز می‌شود. بنابراین، حفظ و تضمین کارکرد صحیح موتورخانه یا پکیج، امری حیاتی به نظر می‌رسد و اقدامات در این مورد باید انجام شود.

  • ببینید!

لطفا به شعله‌های موتورخانه یا پکیج خود با دقت نگاه کنید. اگر شعله‌ها به رنگ آبی تیره یا خاکستری به جز رنگ آبی درخشان باشد، بهتر است به سرعت با یک متخصص تاسیسات تماس بگیرید. رنگ آبی درخشان نشان دهنده وجود هوای کافی برای احتراق و در نتیجه فرآیند احتراق به طور کامل انجام شده است. اگر شعله‌ی مشعل زرد رنگ باشد، احتمالا نشان از احتراق ناقص و وجود مونواکسید کربن زیاد دارد. رنگ نارنجی که گاها با رنگ زرد اشتباه گرفته می‌شود، نشان دهنده مسدود شدن فیلترهای هوا، ذرات گرد و غبار و ناخالصی‌هایی که به داخل شعله پخش میشوند است. این مسئله ممکن است به علت عدم سرویس منظم و نگهداری صحیح از دستگاه رخ داده باشد.

  • بشنوید!

لطفا به صدای پکیج یا موتورخانه‌ی خود دقت کنید. اگر به جز لرزش‌های معمول، صداهای غیرمعمولی شنیدید، توصیه می‌شود که با یک تعمیرکار یا مهندس تاسیسات ساختمان تماس بگیرید.

شنیدن صدای غیرمعمول در پکیج یا موتورخانه، نشانه‌ای از مسائل مختلف مثل رسوبات، کاهش فشار گاز شهری، یا نشتی می‌باشد. اما یکی از اصلی‌ترین این صداها، صدای کثیف شدن فیلترهای هوا یا پروانه فن دستگاه به دلیل ورود خاک یا جرم است.

  • بو کنید!

لطفاً حوالی خود را بو کنید. اگر بوی گاز احساس می‌کنید، بدون تردید گاز در منزل یا محل کار شما نشت کرده است. این وضعیت بسیار خطرناک است. بدون روشن کردن چراغ، هرگونه دست زدن به وسایل الکتریکی را اجتناب کرده و فوراً از محل نشت گاز خارج شده و با پیمانکار تاسیسات یا آتش نشانی تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که ممکن است به هر دلیلی بوی گاز را حس نکنید. استفاده از دستگاه‌های هشداردهنده نشت گاز، که در برخی کشورها الزامی است، توصیه می‌شود تا به راحتی مسائل خود را بررسی کنید.

 

021-22082258

021-22082258

021-22082258