عایق کاری موتورخانه

یک راهکار ساده و نسبتاً ارزان برای عایق کاری، این است که به جای خرید تجهیزات سرمایش گرمایش، از عایق‌کاری استفاده کنید. عایق کاری می‌تواند به شما کمک کند تا با صرفه جویی در مصرف انرژی و مدیریت مناسب دما، هزینه‌های خود را در طول زمان چندین برابر جبران کنید.

 

جهت کسب مشاوره با کارشناسان شرکت سولار انرژی نقش جهان در زمینه خدمات تاسیسات موتورخانه تماس بگیرید.

 

عایق کاری حرارتی لوله های موتورخانه

 

  • اگر به دلیل عدم عایق کاری لولهها، مصرف انرژی در موتورخانه شما روز به روز در حال افزایش است،
  • اگر سهم زیادی از حرارت تولید شده در موتورخانه شما از طریق لولهها هدر میرود،
  • اگر میخواهید بدانید از چه موادی میتوانید برای عایق کاری لولههای موتورخانه خود استفاده کنید،
  • و از همه مهمتر، اگر به دنبال یادگیری نحوه عایق کاری لولههای موتورخانه هستید،

پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. چرا که ما قصد داریم از تأثیر زیاد عایق کاری لولههای موتورخانه در صرفهجویی انرژی گرمایی بگوییم. سپس انواع مختلف عایق لوله را به شما معرفی کرده و در نهایت نحوه عایق کاری لولههای موتورخانه را به شما آموزش خواهیم داد. پس اگر میخواهید با عایق کاری لولههای موتورخانه خود، سهم بسزایی در صرفه‌جویی انرژی گرمایشی داشته و پول کمتری بابت قبض گاز بپردازید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

چرا باید لوله های موتورخانه را عایق کاری کرد؟

برای به دست آوردن ذهنیتی از میزان انرژی تلف شده، کافی است بدانیم که میزان هدررفت حرارت در هر ثانیه، از یک متر لوله دو اینچی بدون عایق در دمای 100 درجه سانتیگراد، 220 وات و از یک متر لوله چهار اینچی در همان دما برابر 380 وات است. به دلایل مشابه، در عصر حاضر اهمیت صرفه ­جویی انرژی بسیار مهم است و همواره در سیاست ­گذاری های اصلی کشورهای توسعه­ یافته نقش مهمی دارد. آمارهای جهانی نشان می دهند که در حدود 60 درصد درآمد سرانه جامعه برای خرید انرژی صرف می شود و بیش از 30 درصد انرژی تولیدی در جهان به وسایل گرمایشی اختصاص دارد.

 

عایق کاری منبع دوجداره

 

 

عایقکاری یک منبع دوجداره، به دلیل تماس بالای جداره آن با هوا، بسیار بر مصرف برق و گاز تاثیرگذار  است. در واقع، منبع دوجداره، با نگهداری حجم زیادی از آب گرم و جلوگیری از دماهای هدر رفته، یکی از راهکارهای اصولی‌تر و کارآمدتر در این زمینه است. برای عایق‌کاری منابع آب گرم، می‌توان از روش‌های اصولی مانند استفاده از پشم شیشه، مقوا سلفون، و پارچه‌های ماستیکی، یا از روش‌های با هزینه‌های بالاتر مانند استفاده از عایق‌های الاستومریک استفاده کرد. البته روش‌های غیر اصولی و کم‌هزینه نیز وجود دارند که استفاده از عایق فوم ورقه‌ای، پارچه‌های ضخیم، و گونی، و استفاده از سیم یا طناب برای پیچیدن آن‌ها را شامل می‌شود. با این حال، استفاده از این روش‌ها ممکن است باعث هدررفت حرارت غیرمطلوب شود. در عملیات عایقکاری منبع دوجداره، باید به نکات مهم زیر توجه شود: اطمینان از عدم فساد منبع دوجداره، جلوگیری از نشت یا چکیدگی، و عدم وجود هر گونه عیب فنی که می‌تواند سبب فرسایش سریعتر منبع شود. همچنین توصیه می‌شود که در صورت عدم وجود عایق حرارتی، عملیات عایق‌کاری منبع دوجداره به سرعت صورت گیرد. در واقع، عایق‌کاری این منابع، به خصوص در ماه‌های سرد سال، می‌تواند به شدت به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند.

عایقکاری منبع کویل دار

منبع کویل دار، مانند منبع دوجداره، نیاز به سطح بالایی از مجاورت و تماس با هوا دارد که منجر به سرد شدن آب درون آن میشود. این ویژگی باعث کاهش هدررفت حرارت و افزایش بهره‌وری سیستم می‌شود. همچنین، همانند منبع دوجداره، روش‌های اصولی و هزینه بر و روش‌های غیر اصولی و کم هزینه برای منبع کویل دار نیز وجود دارد. بهترین روش گاهی هزینه‌های اضافی مانند استفاده از عایق الاستومریک را در بر می‌گیرد. اما استفاده از روش‌های سنتی به مدیریت هزینه‌ها کمک می‌کند و در عین حال به اهداف تعیین شده می‌رسد. اکثر منابع کویل دار به صورت عمودی و ایستاده استفاده می‌شوند که باعث اجرای سریعتر فرآیندهای کاری می‌شود. این موضوع ممکن است بر اجرای عملیات عایقکاری تأثیر بگذارد. همچنین، محل نصب و دسترسی آسان به منبع، عامل تأثیرگذار در بهبود کیفیت عایق‌کاری است. در نتیجه، توصیه می‌شود که مجریان و مهندسان طراح موتورخانه در زمان چیدمان تجهیزات به محل نصب منبع کویل دار توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در فرآیند عایقکاری هیچ مشکلاتی پیش نیاید.

عایق الاستومری موتورخانه

 

عایق الاستومریک موتورخانه

 

عایق الاستومریک موتورخانه از جمله عایق های لاکچری و با طول عمر بالا محسوب می شود.

این عایق از موادی به نام EPDM (ای پی دی ای ام ) تولید می گردد و غالباً به رنگ مشکی و در انواع رول ورق ، لوله ای، نواری و قالبی تولید می گردد نوع قالبی آن به نوعی است که به صورت یک تکه جهت اتصالات با سایزهای متفاوت تولید می گردد و کاملاً جذب این اتصالات است و به صورت کاور روی اتصالات قرار گرفته و درز آن توسط نوار Tape یا Type بسته می گردد. در نوع رول ورق آن روش اجرا کاملاً متفاوت است بدین معنی که ورقها در ضخامت های مختلف در بازار موجود است به اندازه مورد نیاز هر سایز لوله بریده می شود و سپس با مهارت و سلیقه باید به دور لوله پیچیده شود و سپس توسط بستهای پلاستیکی به لوله ها مهار شود عایقیهای لوله ای کاملا به سایز لوله تولید شده است و در قالبا در طولهای ۱/۸۰ سانتیمتر به بازار عرضه می گردد با برش طولی این عایق ها روی لوله قرار گرفته و با بسته های پلاستیکی کاملاً به لوله می چسبد .

 

 

 

 

 

 

021-22082258

021-22082258

021-22082258